Corona virus: Efficiënt van op afstand werken

Forest

Digitaal werken biedt duidelijke voordelen ten opzichte van het werken met papieren informatie. Zo is digitale informatie is raadpleegbaar vanop afstand, wat het eenvoudiger maakt om thuis te werken. Documentatie kan op een centraal toegankelijke plaats worden opgeslagen, zodat het zoeken naar informatie efficiënter verloopt. Digitaal is het ook eenvoudiger om bepaalde informatie te delen. Tot slot kan digitalisatie ervoor zorgen dat bedrijfsprocessen gestroomlijnder verlopen, wat ook de efficiëntie dan weer ten goede komt.

1. Inscannen van documenten zonder scanner

Geen scanner bij de hand? Volgende apps creëren een PDF-document van foto’s die je neemt met je smartphone.

Adobe Scan

+ Zoekt direct zelf naar document om te scannen
+ Pagina’s van documenten achteraf nog opnieuw te rangschikken
+ Herkent automatisch tekst in documenten
– Account vereist
– Acrobat vereist om verder te kunnen werken met scans

IOS:https://apps.apple.com/us/app/adobe-scan-pdf-scanner-ocr/id1199564834

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.adobe.scan.android

 

Microsoft Office Lens

+ Integratie met andere Office-producten
+ Diverse standen voor verschillende documenten
+ Erg eenvoudige app

IOS:https://apps.apple.com/us/app/microsoft-office-lens-pdf-scan/id975925059

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.officelens

 

Simple Scan

+ Diverse standen voor verschillende documenten
+ Erg eenvoudige app

IOS:https://apps.apple.com/us/app/simple-scanner-doc-scan-app-for-scanning-document-as/id1035256307

Android:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.simplescan.scanner&hl=nl

2. Cloudopslag

Dropbox

Dropbox Business is meer dan een veilige opslagplaats voor bestanden, het is een smart workspace waar teams, tools en materialen samenkomen.

https://www.dropbox.com/business

+ Eenvoudige werking

+ Versiebeheer

+ Mappen delen met anderen

- Niet de meest veilige optie

 

Microsoft Teams (OneDrive)

Microsoft OneDrive zit tegenwoordig naadloos ingebakken in het Office 365 pakket. Maar als particulier kan je ook gratis gebruik maken van deze handige clouddienst met tot 5GB aan opslagmogelijkheden.

+ Versiebeheer

+ Mappen delen met anderen

Website: https://onedrive.live.com/about/en-us/plans/

 

Google Drive

Uiteraard kunnen we Google niet uit dit lijstje weglaten. Met Google Drive krijg je 15GB opslagruimte en in Google Foto’s krijg je gratis onbeperkte opslagruimte. Je foto’s worden echter niet in hun volledige kwaliteit geüpload. Afhankelijk van je wensen is dat al dan niet handig. Kies je voor Google? Weet dan dat de functie naadloos samenwerkt met honderden andere toepassingen.

+ Veel opslagruimte

+ Mappen delen met anderen

+ Goede integratie met Docs en andere google diensten

- Niet geschikt voor gebruikers met geen of weinig Google-diensten

Website: https://www.google.be/drive/about.html

 

iCloud

iCloud wordt aangeraden voor Applegebruikers. De laatste jaren heeft Apple zijn clouddienst flink verbeterd waardoor het een waardige tegenhanger voor Google Drive en Google Foto’s is geworden. Ook hier krijg je gratis 5GB opslagruimte. Wil je meer? Dat kan, voor 0,99 euro per maand heb je 50 GB extra.

+ Ideaal voor Apple gebruikers

- Geen versiebeheer

Website: www.icloud.com

3. CRM via Cloud

Al je contactgegevens, offertes en facturen op 1 plaats waar je makkelijk kan op inloggen.

Teamleader

Teamleader is eenvoudige software die werk makkelijker maakt voor 10.000+ kmo's. CRM, projectmanagement en facturatie in één handige tool.

+ Makkelijk in gebruik

+ Omgeving makkelijk zelf te personaliseren (of met hulp van Forest)

+ Veel Integraties mat andere softwareprogramma’s

Website: https://public.teamleader.be/nl-be/

 

Factuursturen.be

Factuursturen.be zorgt er voor dat jij de facturatie en basisadministratie in no-time kunt doen, zodat je meer tijd hebt voor leukere dingen.

+ Maximaal 15euro per maand

+ Makkelijk in gebruik

- Minder integraties

- Geen Project opvolging

Website: https://www.factuursturen.be/

4. Online meetings en communicatie

Zoom

Zoom noemt zich zelf de app die videoconferencing kinderspel maakt. Naast de vlekkeloze HD-videoconferencing zijn er nog andere voordelen, zoals het delen van mobiele of desktopschermen, geïntegreerde audio, het delen van content en een handig scherm van planning. Je kan zelfs kiezen uit verschillende weergaven.

+ Meetings en chat

-  free account 40 min limit op meeting

Website: https://zoom.us/

 

Microsoft Teams

Nodig iedereen waarmee je werkt uit om te chatten, te vergaderen, te bellen en samen te werken, allemaal op één plek, waar je ook bent.

+ Gratis in Office packs

- Binnen organisatie

Website: https://products.office.com/nl-be/microsoft-teams/group-chat-software

 

Whereby

+ Meeting en scherm delen

- Gratis account 1 user en 1 meeting room beschikbaar

Website: https://whereby.com/user

 

Slack

Met al jouw communicatie en hulpmiddelen op één plaats blijven de teams op afstand productief, ongeacht waar je werkt.

+ Gratis tot 10K berichten

+ Chatten en videocalls

- Binnen organisatie

Website: https://slack.com/intl/en-be/